HintalovonA Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány küldetése a Magyarországon élő gyerekek jogainak érvényesítése és támogatása. Célunk, hogy a felnőtt társadalom minél szélesebb körben vállaljon felelősséget és tegyen a gyerekek kiegyensúlyozott fejlődéséért. Munkánkat olyan szakemberek segítik, akik hosszú évek óta dolgoznak gyerekekkel, és sikeresen alkalmazzák az alapítvány által képviselt gyermekjogi megközelítést.
Az alapítványt dr. Gyurkó Szilvia, az UNICEF korábbi gyermekjogi igazgatója hozta létre 2015-ben. Az alapítvány programjai: szexuális edukáció a gyerekekkel szembeni szexuális erőszak megelőzéséért és az egészséges fejlődésért (Yelon); az ingyenes jogsegélyszolgálatot biztosító Gyermekjogi Pro Bono Központ; valamint a középiskolások gyermekjogi ismereteit fejlesztő és hatékony részvételét támogató Gyermekjogi Követ Program. Az alapítvány minden évben kiadja az éves Gyermekjogi jelentést, amiben bemutatja a gyermekjogok magyarországi helyzetét.
Azért dolgozunk, hogy felhívjuk a figyelmet a gyerekek jogaira. Azt szeretnénk elérni, hogy a felnőtt-társadalom az élet minden területén vegye figyelembe a gyerekek jogait, érdekeit, szempontjait. Az a célunk, hogy Magyarország jobb hely legyen a gyerekek számára, és hogy jó legyen itt gyereknek lenni. Szeretnénk, ha a családok, az iskolák, a sportegyesületek, a kórházak, a tanárok, a döntéshozók, a politikusok, az egész társadalom odafigyelne a gyerekekre. Ha mind megértenénk, hogy mennyire fontos a jó gyerekkor – és hogy minden gyerek számít.
A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány munkájának kiemelt területei:
a gyerekek erőszaktól való védelme
a gyerekek joga az oktatáshoz
a gyerekek joga a részvételhez minden őket érintő, rájuk vonatkozó ügyben (gyerekparticipáció)
Csapatunkat fantasztikus szakemberek alkotják munkatársként, megbízottként és önkéntesként. 2015-ben az induláskor hatan voltunk az alapítványban, és mindannyian önkéntesként dolgoztunk. Később kialakult a hétfős alapcsapatunk, aminek a munkáját ma már több mint félszáz önkéntes segíti. 2017 végére összesen 89-en lettünk mi, a hintalovasok.
Ha szeretnéd jobban megismerni a munkánkat, csatlakozz hozzánk, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövess minket a Facebookon.
Hintalovon
|
|
Iskolai Gyermekvédelmi Irányelvek Program - Pedagógusoknak és más iskolai dolgozóknak
Az iskolai zaklatás, a kortárs online erőszak, a családban elszenvedett bántalmazás esetek iskolai következményei, és a tanár-diák / szülő-tanár konfliktusok komoly kihívást jelentenek az oktatási intézmények számára.
A tapasztalatok szerint ezekre a kihívásokra sok esetben eseti, ad-hoc válaszaik vannak az intézményeknek. A hatályos jogszabályok szerint kötelező dokumentumok (így például SZMSZ, Házirend, Alapító Okirat, Pedagógiai Program) nem adnak választ a legfontosabb folyamatokra az észlelés, jelzés, reagálás és utánkövetés dimenzióiban, ezért célszerű olyan kiegészítő protokollt (irányelv) elfogadni, amely az oktatási intézményeket képessé teszi arra, hogy valóban biztonságos környezetként működjenek.
A Program célja, hogy Magyarországon az iskolás gyermekek számára biztonságos környezetet teremtsünk a gyermekbántalmazások hatékony és sikeres megelőzésével és megfelelő intézményi kezelési protokolljaival.
-
1.Gyermekjogok és kötelezettségek az iskolában
-
1. lecke
Mire van szüksége a gyerekeknek az iskolában?
-
2. lecke
Mitől kell óvni a gyerekeket, hogy ne sérüljenek?
-
3. lecke
Gyermekjogok az iskolában
-
4. lecke
Jogszabályi háttér
-
2.Az iskolai ökoszisztéma
-
5. lecke
Az iskolai ökoszisztéma
-
3.Az iskolai gyermekvédelmi jelzőrendszer
-
6. lecke
A jelzésről általában
-
7. lecke
Hogy segít az irányelv?
-
8. lecke
Jogszabályi háttér
-
4.Iskolai bántalmazás
-
9. lecke
Miről szól a 4. fejezet?
-
10. lecke
Mi az a gyermekbántalmazás?
-
11. lecke
Mik a gyermekbántalmazás lehetséges jelei?
-
12. lecke
Miért speciális, ha iskolában fordul elő bántalmazás?
-
13. lecke
Mit gondolnak róla a gyerekek?
-
5.Sérülékenység
-
14. lecke
Mit nevezünk sérülékenységnek?
-
15. lecke
Kockázati tényezők
-
16. lecke
Mit nevezünk rezilienciának?
-
17. lecke
Protektív tényezők
-
6.Gyerekrészvétel az iskolaévekben
-
18. lecke
Mit jelent a gyerekek részvételi joga?
-
19. lecke
Miért fontos a gyerekek véleményének figyelembevétele?
-
20. lecke
Hogyan vehetnek részt a gyerekek az iskolai döntésekben?
-
21. lecke
Mikor lesz valódi a gyerekek részvétele, szerepe?
-
22. lecke
Mikor nem valódi a gyerekek részvétele?
-
23. lecke
Politikai programok
-
24. lecke
A gyerekek tájékoztatása
-
25. lecke
A gyerekek részvétele a bántalmazás megelőzésében, kezelésében
-
7.Hogyan segítik a pedagógus és más iskolai dolgozók munkáját az irányelvek?
-
26. lecke
Mi az a gyermekvédelmi irányelv?
-
27. lecke
Mire ad választ a gyermekvédelmi irányelv?
-
28. lecke
Hogyan épül fel a gyermekvédelmi irányelv?
-
29. lecke
Kinek miért hasznos a gyermekvédelmi irányelv?
-
30. lecke
Gyakorlati példa
-
8.A kurzus anyagai angol nyelven/Course materials in English
-
31. lecke
Explanatory video about the program
-
32. lecke
Rights and obligations of children in school
-
33. lecke
The school ecosystem
-
34. lecke
Child protection reporting system in school
-
35. lecke
School violence
-
36. lecke
Vulnerability
-
37. lecke
Child participation during the school years
-
38. lecke
How do the policies help the work of teachers and other employees in school?