
HintalovonHintalovon
|
|
Az iskolai zaklatás, a kortárs online erőszak, a családban elszenvedett bántalmazás esetek iskolai következményei, és a tanár-diák / szülő-tanár konfliktusok komoly kihívást jelentenek az oktatási intézmények számára.
A tapasztalatok szerint ezekre a kihívásokra sok esetben eseti, ad-hoc válaszaik vannak az intézményeknek. A hatályos jogszabályok szerint kötelező dokumentumok (így például SZMSZ, Házirend, Alapító Okirat, Pedagógiai Program) nem adnak választ a legfontosabb folyamatokra az észlelés, jelzés, reagálás és utánkövetés dimenzióiban, ezért célszerű olyan kiegészítő protokollt (irányelv) elfogadni, amely az oktatási intézményeket képessé teszi arra, hogy valóban biztonságos környezetként működjenek.
A Program célja, hogy Magyarországon az iskolás gyermekek számára biztonságos környezetet teremtsünk a gyermekbántalmazások hatékony és sikeres megelőzésével és megfelelő intézményi kezelési protokolljaival.
Miről szól ez a fejezet?
Mi az a gyermekvédelmi irányelv?
Mire ad választ a gyermekvédelmi irányelv?
Kinek miért hasznos a gyermekvédelmi irányelv?
A gyermekvédelmi irányelvek felépítése
A gyermekvédelmi irányelvek főbb részei
Miről szól ez a fejezet?
Kortárs erőszak
Kortárs erőszak 2
Tanár–diák konfliktus
Tanár–diák konfliktus 2
Otthonról hozott nehézségek
Tanár–szülő konfliktus
Miről szól ez a fejezet?
A program leírása
Csatlakozási lehetőségek
Indikátorok
Child Safeguarding Policy
Case studies
How does the program work?